Pirms vairākiem gadiem pieņēmu lēmumu kļūt par priekšnieci pati sev un pametu biroja darbu, taču lai legāli būtu iespēja saņemt samaksu par dažādiem darbiem un projektiem, un vēlāk attīstīt arī savu biznesu, es nolēmu reģistrēt SIA.
Vienai pašai izurbties cauri uzņēmuma dibināšanas dokumentiem, ir laikietilpīgs un stresains process. Jautājumi internetam un bailes kaut ko aizpildīt nepareizi seko līdzi katrai aizpildāmajai ailei. Ieteikumi no draugiem un paziņām palīdz, taču ne vienmēr ātrākais un tajā brīdī šķietami vieglākais veids beigu galā izrādās tas labākais. Tā bija arī ar uzņēmuma bankas konta izvēli. Ar pāris klikšķiem lietotnē tika atvērts privātpersonas konts un vēl pāris klikšķi un atvērts arī uzņēmuma konts. Konts ārpus Latvijas – Lietuvā. It kā jau šķiet – nekas traks, esam jau Eiropas savienībā, bet kaut kāda nepiederības sajūta iekšā paliek tāpat.
Katru reizi sūtot kādam rēķinu, liku piezīmi par ārvalstu kontu un pie sevis domāju, vai otrā pusē domā, ka es kaut ko mahinēju? Slēpju? Nemaksāju valstij nodokļus? Sajūta nepatīkama un vēlme paskaidrot, ka tā nav, bija pie katra rēķina nosūtīšanas. Sapratu, ka nevēlos tā justies un meklēju risinājumus bankas konta nomaiņai uz Latvijā esošu banku.
Uzsākāt uzņēmējdarbību pēdējo 12 mēnešu laikā?
Liels bija mans pārsteigums, ka to ir iespējams izdarīt ļoti ātri un viegli, nekur nebraucot – no savas mājas vai jebkuras vietas pasaulē. SEB bankas tīmekļa vietnē “Uzņēmumiem” sadaļā ar pāris klikšķiem ir iespējams pieteikties video konsultācijai. Tā kā esmu SEB bankas kliente kā privātpersona, pieteikšanās notika caur internetbanku. Jau pēc īsa brīža saņēmu zvanu no bankas konsultanta Maksima un vienojāmies par video konsultāciju nākamās dienas rītā.
Bez rindām, bez gaidīšanas, bet ar savu mīļāko tējas krūzi es plkst. 10.00 pieslēdzos konsultācijai. Saņēmu visas atbildes uz man interesējošiem jautājumiem par mēneša izmaksām, kartes maksu, darījumu izmaksām, kā arī piemeklējām manam uzņēmumam atbilstošāko izmaksu plānu un bijām gatavi iesniegt pieteikumu uzņēmuma konta atvēršanai. Tas viss aizņēma vien nepilnas 30 minūtes. Dokumentu izskatīšana var aizņemt līdz pat 3 nedēļām, taču Maksims apgalvo, ka parasti tas notiek daudz īsākā laika posmā.
Jau pēc 3 dienām saņēmu zvanu no Maksima, ka lēmums ir pieņemts un varam atvērt uzņēmuma kontu un parakstīt dokumentus. Nemainīgi norunājam video zvanu uz nākamās dienas plkst. 10.00. Šoreiz pat tēja nepaspēja atdzist, jo visu izdarījām 13 minūšu laikā. Aizpildījām vajadzīgos dokumentus, tos parakstījām, pasūtījām uzņēmuma norēķinu karti. Jāsaka, ka arī bankas darbinieki jau izpilda mājasdarbu pirms konsultācijām un no Lursoft iegūst publiski pieejamo informāciju par uzņēmumu, lai tikšanās reizēs tam nav jātērē lieki laiks.
Beidzot jutos līdz galam piederīga un jau pirmajā dienā izrakstīju rēķinu ar jauno uzņēmuma kontu. Atsauce par kontu “nezin kur ārzemēs” vairs e-pastā nebija nepieciešama. Šķiet pēc kādas nedēļas arī pastkastītē saņēmu uzņēmuma norēķinu karti savās mīļākajās krāsās.
Tikai tagad saprotu, ka “zāle nav zaļāka” aiz robežām un mums te pat ir lieliskas iespējas un ērti, ātri risinājumi uzņēmumiem.