Atsaucoties SEB bankas aicinājumam, uzņēmumi “Divendi”, “Will Sensors” un “Dakteris Klauns” iesaistījās e-komercijas darbnīcās, vairākas nedēļas ar digitālā mārketinga konsultanta Edgara Koroņevska palīdzību meklējot veidus, kā uzlabot savas mājaslapas un interneta veikalus. Piedāvājam iepazīties ar uzņēmēju gūtajām atziņām, kas var lieti noderēt arī jūsu e-komercijas pilnveidošanai.
“Divendi” pielāgosies savai mērķauditorijai
Ģimenes uzņēmums “Divendi” rada karnevālu kostīmus un aksesuārus bērniem un pieaugušajiem, stāsta uzņēmuma izpilddirektors Rolands Osis. “Divendi” šuj tērpus gan individuāliem pasākumiem, gan pieņem lielākus pasūtījumus no teātru grupām, deju un baleta studijām.
Uzņēmuma produkti ceļo ne tikai pie pašmāju pircējiem, bet arī uz ASV, Kanādu, Vāciju, Lielbritāniju, Vāciju, Franciju, Austrāliju un citām valstīm. “Divendi” kostīmus rada paši – no idejas līdz dizainam un rezultātam. “Mūsu trumpji ir kvalitāte, pārdomātas nianses. Kostīmus ir iespējams individualizēt,” norāda R. Osis.
“Divendi” izmanto e-veikalus Etsy un Ebay. Katrā no tiem uzņēmums piekopj atšķirīgu pieeju. Ebay iespējams nopirkt vienkāršākus, jau gatavos tērpus, kurus nevar pielāgot. Savukārt Etsy platformā uzņēmums piedāvā plašas iespējas pielāgot tērpus katra klienta vēlmēm un vajadzībām.
“Tirgošanos Ebay un Etsy var salīdzināt ar futbola spēlēšanu svešā laukumā. Mums nākas pakļauties viņu noteikumiem,” stāsta “Divendi” izpilddirektors R. Osis.
Pirms aptuveni diviem gadiem uzņēmums uz WordPress un WooCommerce bāzes izveidoja savu e-veikalu, kuru šobrīd nopietni attīsta. Spēcīgs e-veikals ne tikai ļaus klientiem vieglāk sasniegt uzņēmumu, bet arī apliecinās “Divendi” mērogu – uzņēmums sadarbojas ar deju studijām no visas pasaules, pielāgojoties klientu prasībām.
SEB bankas organizētajās darbnīcās, izmantojot mērķauditoriju matricu, “Divendi” guva apliecinājumu tam, ka viņu prioritārā auditorija ir deju studijas. “Mājaslapu turpmāk orientēsim tieši uz šo mērķauditoriju,” norāda R. Osis. Savukārt ar Google Analytics un Google Search Console palīdzību “Divendi” noskaidroja, kā klienti izmanto uzņēmuma mājaslapu. “Sapratām, ka mūsu tauriņu kostīmu kolekcija ir viena no skatītākajām, tāpēc pārdomājām, ar kādu saturu strādāt un ko publicēt sociālajos medijos,” piebilst “Divendi” direktors.
“Divendi” mājaslapa ir angļu valodā, stāsta R. Osis. “Daudzi vietējie klienti varbūt nobīstas no veikala angļu valodā, kas it kā nav sasaistīts ar Latviju, bet tā rīkoties bija ātrāk un efektīvāk, nekā veidot veikalu un mājaslapu četrās valodās. Ja klients mājaslapā redz, ka mēs izmantojam SEB E-komerciju, ka viņš var samaksāt ar SEB banku, tas norāda uz sasaisti ar Latviju un rada drošības sajūtu,” stāsta uzņēmējs.
“Will Sensors” pievērsīsies topošajiem profesionāļiem
Uzņēmums “Will Sensors” ražo industriālos sensorus, bezvadu sensorus, kā arī piedāvā attālinātā monitoringa pakalpojumus. Lai gan industriālie sensori varētu šķist kaut kas neikdienišķs, tie ir iesaistīti teju visu mūsu patērēto produktu ražošanā – sākot no maizes un dzērieniem līdz pat automašīnām un virtuves tehnikai.
Uzņēmuma vadītāja Inga Līduma paskaidro, ka sensori atbild par produktu pareizo izmēru, formu, tilpumu un kvalitāti. Vairums Will Sensors klientu ir Baltijas valstīs, taču pasūtījumi pienāk arī no riepu ražošanas milža “Continental” un pat no tādām eksotiskām valstīm kā Ķīna un Čīle.
10 gadu laikā uzņēmums ir izveidojis iespaidīgu noliktavu, bet pirms aptuveni četriem gadiem radīja savu interneta veikalu. No citiem šīs nozares interneta veikaliem “Will Sensors” atšķiras ar to, ka, pieslēdzoties veikalam preču cenu un pieejamības aplūkošanai, nav jānorāda sava kontaktinformācija.
Strādājot B2B (business to business) jomā, “Will Sensors” jau bija definējuši savu mērķauditoriju – tie ir profesionāļi. Taču e-komercijas darbnīcās ar mērķauditorijas matricas palīdzību uzņēmums saprata, ka uzmanība jāvelta arī jaunajiem profesionāļiem, kuri vēl tikai apgūst nozares zinības. Tāpēc turpmāk “Will Sensors” mājaslapas jaunumu sadaļā uzsvars tiks likts uz informāciju par sensoru pielietošanu, kas var lieti noderēt topošajiem ekspertiem, atklāj I. Līduma.
“E-komercija liecina par uzņēmuma tehnoloģisko attīstību. Ja spējam parādīt savu produktu neklātienē, arī citu uzņēmumu projektētāji spēj izdarīt daudz vairāk, jo redz shēmas, pieejamību un var izstrādāt tāmi,” skaidro I. Līduma.
Vēl viena darbnīcās gūta atziņa: vienlaikus uzturēt vairākas platformas ir sarežģīti. Tāpēc “Will Sensors” apsver iespēju apvienot mājaslapu ar e-veikalu. Tad arī mājaslapā, lasot informāciju par piedāvātajiem risinājumiem, klienti uzreiz redzētu, kurš produkts viņiem ir piemērotākais un cik tas izmaksās, norāda I. Līduma.
Tā kā viens saplīsis sensors var ievērojami pazemināt produktu kvalitāti vai pat pilnībā sabojāt tos, izšķiroša nozīme ir piegādes ātrumam. “Protams, ka klienti meklē internetā e-veikalu, kur sensors ir pieejams. Viņiem ir svarīgi uzzināt, vai sensors ir noliktavā, cik ātra būs piegāde, kādas ir apmaksas iespējas,” stāsta I. Līduma. “Will Sensors” vadītāja iesaka izmantot automātiskās apmaksas sistēmas, piemēram, SEB E-komercijas risinājumu.
“E-komercija nav tik vienkārša, kā varētu šķist: patērētājs apmeklē veikalu un nopērk. Tā ir jāveido kā viens veselums, lai klients no pirmā klikšķa uz tavas mājaslapas adreses ieinteresētos un paturētu prātā tās saturu, kurš aizvestu viņu līdz pirkumam,” piebilst I. Līduma.
“Dakteris Klauns” vienkāršo ziedošanas iespējas
Lai gan par “Dakteri Klaunu” ir dzirdējuši daudzi, ne visi zina, ka “sarkano degunu” galvenais uzdevums ir nevis smīdināt pacientus, bet gan sniegt tiem emocionālu atbalstu. “Daktera Klauna” vadītāja Marianna Milovska norāda, ka šo uzdevumu ļoti sarežģīja Covid-19 pandēmijas izraisītie ierobežojumi, kas liedza tikties ar pacientiem klātienē.
“Dakteris Klauns” Latvijā darbojas jau astoņus gadus, finansējumu gūstot tikai no uzņēmumu un privātpersonu ziedojumiem. Pandēmija būtiski ietekmēja “Daktera Klauna” ziedojumu vākšanas pasākumus. “Mums pandēmija ir liegusi sarīkot gada lielāko ziedojumu kampaņu, tāpēc mums bija svarīgi izveidot ziedojumu platformu, lai varētu nosegt to, ko neesam ieguvuši klātienes aktivitātēs,” atklāj M. Milovska.
Līdz šim “Daktera Klauna” mājaslapā pieejamā iespēja ziedot bija visai sarežģīta, neslēpj M. Milovska. Proti, bija jāievada maksājumu kartes informācija. Savukārt, lai piedāvātu norēķinus internetbankā, nāktos slēgt līgumu ar katru banku atsevišķi. Tāpēc “Daktera Klauna” vadītāja ļoti priecājas par SEB E-komercijas risinājumu, kas ietver populārākos norēķinu veidus, tostarp iespēju norēķināties Baltijas lielāko banku internetbankās.
“Mums ir svarīgi, lai ziedot varētu ātri un ērti. Tāpēc bija svarīgi radīt risinājumu, kur ir pēc iespējas mazāk aizpildāmo lauku, iespēja ziedot anonīmi, kā arī pieteikties regulāram ziedojumam,” stāsta “Daktera Klauna” vadītāja M. Milovska.
M. Milovska atgādina uzņēmējiem, ka mājaslapa ir nemitīgi jāpielāgo klientu un auditorijas uzvedībai. “Mājaslapa ir kā dzīvs organisms, kurš prasa uzmanību un pastāvīgi jāuzlabo,” piekodina Daktera Klauna vadītāja.
Lai gūtu plašāku ieskatu e-komercijas praksē, aicinām noskatīties SEB bankas organizētos eAkadēmijas seminārus. Platformā eAkadēmija atradīsiet arī citus video par dažādām praktiskām e-komercijas niansēm, kā arī bezmaksas informāciju par citām uzņēmējdarbības tēmām.