SEB banka: 60% klientu mobilo lietotni izmanto gandrīz katru dienu
Strauji augošais SEB bankas mobilās lietotnes lietotāju skaits un arī lietotnē veikto darījumu skaits un apjoms apstiprina plaši izskanējušo faktu, ka aizvien vairāk gan finanšu, gan citu ikdienā aktuālu pakalpojumu izmantošanā cilvēki paļaujas uz savu mobilo telefonu un tajā pieejamo pakalpojumu sniedzēju radītajām lietotnēm.
Strauji augošais SEB bankas mobilās lietotnes lietotāju skaits un arī lietotnē veikto darījumu skaits un apjoms apstiprina plaši izskanējušo faktu, ka aizvien vairāk gan finanšu, gan citu ikdienā aktuālu pakalpojumu izmantošanā cilvēki paļaujas uz savu mobilo telefonu un tajā pieejamo pakalpojumu sniedzēju radītajām lietotnēm. Šobrīd SEB mobilo aplikāciju Baltijā izmanto jau vairāk nekā pusmiljons SEB bankas klientu.
2019. gada pirmajā ceturksnī SEB bankas klienti Latvijā mobilajā lietotnē veikuši vairāk nekā 510 tūkstošus darījumu, kas ir divreiz vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn. Būtiski palielinājies arī veikto darījumu apjoms – salīdzinājumā ar 2018. gada pirmo ceturksni tas pieauga par 73%, sasniedzot 30 miljonus eiro.
“Vidēji mēnesī SEB bankas klienti mobilajā lietotnē veic ap 170 tūkstošiem darījumu par summu ap 10 miljoniem eiro. Vairāk nekā puse pārskaitījumu ir par summām zem 30 eiro, ko var pārskaitīt, neapstiprinot darījumu ar autorizācijas kodu. Pārskaitīt naudu citiem lietotnes lietotājiem ir ļoti ērti, izmantojot viņu telefona numuru un pat neievadot bankas kontu. Tikpat ātri un ērti var pārskaitīt naudu starp saviem kontiem. Turklāt aplikācijā var ātri pārskaitīt naudu arī citu banku, kas pievienojušies zibmaksājumu sistēmai, klientiem. Redzam arī to, ka klienti arvien biežāk izmanto lietoti, lai apmaksātu rēķinus, jo viedā maksājumu forma atceras veiktos maksājumus un klientiem katru reizi nav jāievada saņēmēju rekvizīti,” skaidro SEB bankas digitālās attīstības vadītājs Iļja Nogičevs.
Šobrīd ap 99% maksājumu SEB bankas klienti veic paši, izmantojot digitālos kanālus. Lielākā daļa maksājumu (ap 90%) tiek veikta internetbankā, ap 9% maksājumu – mobilajā lietotnē un vien ap 1% maksājumu notiek filiālēs.
SEB bankas apkopotie dati liecina, ka visaktīvāk mobilo aplikāciju izmanto lietotāji vecumā no 20 līdz 40 gadiem. Tomēr var secināt, ka arī vecākas paaudzes cilvēki pakāpeniski novērtē lietotnes ērtības, piemēram, Latvijā ap 8% aplikācijas lietotāju ir klienti, kuri ir vecāki par 60 gadiem.