Lai veicinātu mazo un vidējo uzņēmumu pārliecību par saviem biznesa lēmumiem un nākotnes iespējām, SEB banka no marta jau astoto reizi īstenos Izaugsmes programmu. Tās ietvaros uzņēmējiem teju sešu mēnešu garumā būs iespēja pilnveidot zināšanas par izaugsmes domāšanu, klientu izzināšanu, inovācijām, mārketingu un produktu vadību, kā arī mūsdienīgu finanšu plānošanu un ilgtspēju. Dalība programmā ir bez maksas, un uzņēmumi aicināti tai pieteikties līdz 20. februārim.
Izaugsmes programma paredzēta Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem ar vismaz divu gadu pieredzi uzņēmējdarbībā un vismaz 200 000 eiro apgrozījumu gadā. No visiem kandidātiem tiks izvēlēti 12 līdz 14 ambiciozākie uzņēmumi, kuriem būs iespēja ekspertu un mentoru vadībā strādāt pie sava produkta, pakalpojuma vai idejas attīstības. Kopš 2018. gada Izaugsmes programmu absolvējuši jau 83 dažādu nozaru Latvijas uzņēmumi, savukārt visās trīs Baltijas valstīs kopskaitā jau 288.
SEB bankas Mazo un vidējo uzņēmumu segmenta vadītāja Elīna Dlohi: “Pielietojot dažādas biznesa attīstības metodes un pieejas, ko izmanto korporatīvie uzņēmumi un jaunuzņēmumi, var ātrāk un ar mazākiem resursiem noteikt, kuras ieceres ir vērts attīstīt tālāk, lai tās būtu noderīgas gan klientiem, gan nodrošinātu uzņēmumam turpmāku izaugsmi. Veiksmīgam uzņēmējam vienmēr ir jābūt proaktīvam un, neraugoties uz apkārtējiem satricinājumiem, jāspēj saredzēt un izmantot iespējas būt soli priekšā konkurentiem. Tāpēc aicinu ikvienu uzņēmumu, kurš vēlas īstenot savu potenciālu, izmantot iespēju gūt vērtīgas zināšanas un ieteikumus no vietēja un starptautiska mēroga profesionāļiem.”
Jau otro gadu SEB bankas partneris Izaugsmes programmas īstenošanā ir inovāciju uzņēmums “Helve”. Tā līdzdibinātāja un vadošā partnere Līva Pērkone uzsver: “Šis gads ir izaicinošs posms daudzās nozarēs, un īstais brīdis, kad uzņēmumu vadītājiem ir īpaši svarīgi būt soli priekšā tirgum – augt ātrāk, strādāt gudrāk un izmantot resursus efektīvāk. Latvijas uzņēmumi ir spējīgi, talantīgi un gudri, mēs ticam, ka tiem ir neizmērojams izaugsmes potenciāls gan Latvijas, gan pasaules tirgos. Izaugsmes programma ir radīta tieši tiem uzņēmējiem, kurus interesē inovatīvas metodes un jaunas zināšanas, kas palīdzēs attīstīties straujāk kā citiem.”
Programmas laikā ar dalībniekiem individuālu sesiju formātā sadarbosies programmas galvenais mentors Viesturs Sosārs. Mentors kopā ar programmas komandu atbalstīs uzņēmumus biznesa idejas attīstībā, lai izveidotu konkrētu aktivitāšu plānu, ko realizēt jau programmas laikā un pēc tās. Izaugsmes programmas lekcijas būs pieejamas ikvienam interesentam tiešsaistē, savukārt darba semināri, mentoru atbalsts un individuālās sesijas būs pieejamas tikai programmas dalībniekiem.
Vegānisko ādas kopšanas produktu zīmola “Vegan Fox Cosmetics” dibinātāja un vadītāja Maija Rieksta-Riekstiņa: “Izaugsmes programmā piedalījāmies, jo jutām nepieciešamību mainīt ierasto ikdienu un pašiem tam trūka pieredzes. Saņemtais atbalsts un idejas iedrošināja, un mēs spējām koncentrēties uz mērķi, nepazaudējot savas vērtības. Prieks, ka noturējām fokusu uz jauniem ilgtspējīgiem produktiem un atradām veidu, kā tos ieviest tirgū.”
“Strādājot ar mentoriem, mums bija lieliska iespēja paskatīties no malas gan uz konkrēto ideju un tās tirgus potenciālu, gan pašiem uz sevi kā uzņēmumu un vairāk domāt ārpus ierastajiem rāmjiem,” saka informācijas tehnoloģiju uzņēmuma “Altas IT” valdes priekšsēdētājs Māris Baltbergs. “Programmā ieteiktu piedalīties ikvienam uzņēmumam, jo tās saturs ir saistošs gan tādiem, kuri vēl ir tikai jaunas idejas attīstīšanas sākumposmā, gan jau pieredzējušiem uzņēmumiem, kuri vēlas pilnveidoties un atgādināt sev jau zināmas, bet varbūt ikdienas rutīnā piemirstas lietas.”
Izaugsmes programmā veiksmīgi startējusi arī maiznīca "Liepkalni". Kā stāsta uzņēmuma mārketinga vadītāja Ieva Zariņa, dalība programmā ļāvusi no jauna novērtēt attiecības ar pircēju un veidot jaunos produktus, ne tikai pēc pašas maiznīcas vēlmēm un sajūtām, bet ņemot vērā pircēja vajadzības un vēlmes.