SEB organizētās Izaugsmes programmas septīto kārtu absolvējuši 12 uzņēmumi, kuri vairāku mēnešu garumā pilnveidoja praktiskas iemaņas un zināšanas biznesa attīstības un inovāciju jomā.
Šoreiz uzņēmumus viņu attīstības ceļā atbalstīja arī mentors, palīdzot risināt radušos izaicinājumus, saglabāt fokusā sākotnēji izvirzīto mērķi un sasniegt taustāmu progresu – veikt klientu intervijas, produktu testēšanu agrīnā stadijā vai tirgus izpēti.
“Bieži vien uzņēmumu vadītājiem vienkārši pietrūkst laika un neliela grūdiena no ārpuses, ko veltīt stratēģiskas attīstības plānošanai un ieviešanai uzņēmumā. Savukārt vēl citiem pietrūkst svaigs skats no malas un praktiski padomi par jaunākajiem rīkiem un pieejām, kas var paātrināt un atvieglot jaunu biznesa risinājumu ieviešanas gaitu. Tieši šīs trūkstošās lietas palīdzam iegūt programmas gaitā, turklāt iegūtās zināšanas var izmantot arī nākamajos uzņēmuma attīstības projektos,” saka Izaugsmes programmas vadītāja Irēna Vercmane.
“Šo programmas kārtu, atšķirībā no divām iepriekšējām, organizējām hibrīda formātā un iekļāvām gan attālinātos, gan klātienes pasākumus. Lai gan attālinātajam formātam ir daudz priekšrocību, tomēr klātienes tikšanās sekmē neformālu komunikāciju un savstarpēju sadarbību veidošanos. To vērojam arī šajā programmas kārtā, kur vairāki uzņēmumi jau atraduši saskares punktus, apmainījušies ar pieredzi un profesionāliem kontaktiem,” turpina I. Vercmane.
Žūrijas vērtējumā 1. vietu ieguva radošās reklāmas un produktu stendu izgatavotājs “Rare Darbnīca”, kas programmas laikā fokusējās uz jaunu mērķa tirgu apgūšanu un eksporta apjomu palielināšanu.
Privātā izglītības iestāde “Patnis”, kas programmas laikā izstrādāja digitālu platformu skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju sekmēšanai, žūrijas vērtējumā ieguva 2. vietu, savukārt 3. vietu ieguva vegānās kosmētikas ražotājs “VeganFox”, kura mērķis bija izstrādāt jaunus cietos kosmētikas produktus.
Skatītāju balsojumā visvairāk simpātiju ieguva kredītrisku novērtēšanas algoritmu izstrādātājs “Data Invision”, kas programmas laikā pētīja jauna, apjomīga risinājuma izveides nepieciešamību.
Septītās kārtas dalībnieku vidū bija arī dizaina papīrlietu ražošanas uzņēmums “Purpurs”, bērnu apģērbu ražotājs “TinyBunny”, IT nozares rekrutēšanas un apmācību uzņēmums “IT Camp”, sojas vaska sveču ražotājs “TL Candles”, zobārstniecības klīnika “DentalArt”, maiznīca “Liepkalni”, IT ārpakalpojumu un tehnikas nodrošinātājs “Inser IT” un pārtikas produktu ražotājs “PastaHouse”.
Kopumā līdz šim Izaugsmes programmu veiksmīgi absolvējuši jau 83 Latvijas uzņēmumi. “Biznesa izaugsmē esam atbalstījuši gan pārtikas produktu ražotājus, gan izglītības un medicīnas iestādes, gan uzņēmumus, kas darbojas atkritumu apsaimniekošanas jomā. Redzams, ka lielāku pievienoto vērtību no šīs programmas saņem tie uzņēmumi, kuriem ir skaidra vīzija par jaunu risinājumu, ko attīstīt programmas laikā,” vērtē I. Vercmane.
Iedvesmo būt drosmīgākiem
Jautājām absolventiem, kā viņi vērtē dalību Izaugsmes programmā.
“Analizējot savu uzņēmumu no dažādiem rakursiem, nonācām pie secinājuma, ka mums ir vairāk iekšējā resursa, kā mēs domājām, un to varam izmantot vēl produktīvāk.” (TL Candles)
“Mentors palīdzēja nepazaudēt fokusu. Pateicoties dalībai programmā, novērsām kļūdas, ko citādi būtu pieļāvuši.” (Vegan Fox)
“Programma mūs iedrošināja būt drosmīgākiem sava mērķa sasniegšanā, ļāva ieraudzīt savu potenciālu vietējā un starptautiskā mērogā.” (Purpurs)
“Programma palīdzēja ne tikai saprast, bet arī praktiski izmēģināt izstrādāt produktus, nepaļaujoties uz savām sajūtām, bet pircēju izpēti.” (maiznīca Liepkalni)
“SEB mūs izaicināja mobilizēt spēkus un realizēt iepriekš atliktu projektu, par ko esam ļoti gandarīti.” (Patnis)
“Sapratām, ka arī dizaina produktiem ir jārisina klientu problēmas.” (Tiny Bunny)
“Programmas uzdevumi un stingri noteikts laika plāns uzlika atbildību virzīties uz uzstādīto mērķi aktīvāk.” (Rare Darbnīca)
“Vadītāja zināšanas spēj palīdzēt attīstīt gan komandu, gan biznesu. Paldies programmas organizatoriem!” (IT Camp)