Pārdošanas atbalsta vadītāja Erlensa Donska SEB bankā strādā jau vairāk nekā 20 gadus un pieredzi guvusi dažnedažādos ar klientu servisu saistītos amatos. Šodien viņa saka, ka ir sasmēlusies milzīgu pieredzi un zināšanas, un ir gatava ar tām dalīties, lai atbalstītu kolēģus pārdošanas rezultātu sasniegšanā. Viņas galvenais mērķis ir padarīt atbildīgo darbu ar klientiem par prieku un gandarījumu nesošu, turklāt, lai tajā būtu vieta arī izaugsmei un pievienotā vērtība kā klientam, tā arī darba devējam.
Ļoti iespējams, tieši Erlensas optimisms un darba filozofija viņai ir palīdzējusi kļūt par tādu kā jauno klientu apkalpošanā strādājošo kolēģu mentoru, kas ne vien rūpīgi un zinoši iepazīstina ar darba saturu, bet arī iedvesmo un palīdz tikt galā ar grūtībām. Erlensa ir ieguvusi atzinību arī pieredzējušo kolēģu vidū, pateicoties savai atsaucībai un vēlmei pilnveidot klientu apkalpošanu, meklējot jaunus risinājumus bankas pakalpojumu pārdošanā. Tādēļ Erlensu Donsku esam aicinājuši uz nelielu interviju.
Kādēļ Tu strādā SEB bankā? Kas Tev patīk savā darbā?
Man dzīvē ir ļoti paveicies, jo savā ceļā esmu sastapusies ar brīnišķīgu darba devēju – SEB banku. Ļoti novērtēju darba devēja dziļās rūpes par katru darbinieku, par iedziļināšanos dažādos procesos, par labbūtības veicināšanu ikdienā, par atbalsta iespējām apgūstot dažādas prasmes, kas palīdz augt profesionāli ikvienam no mums, par pasākumiem, kas mūs vieno, iedvesmo un padara stiprākus kā komandu.
Esmu dzirdējusi, ka ar savu darbu Tu palīdzi daudziem citiem kolēģiem bankā uzlabot savas servisa prasmes un lielā mērā iedzīvināt jauno retail modeli. Kas Tevi motivē būt par atbalstu citiem kolēģiem un varētu pat teikt – tādu kā iekšējo mentoru?
Mans sākums SEB ir saistīts ar Āgenskalna filiāli 1999. gadā, jo, mācoties Banku augstskolā, bija nepieciešama prakses vieta. Viena no pasniedzējām ieteica doties tieši uz šo filiāli, jo tās toreizējais pārvaldnieks Ilmārs Kreituss bija iemantojis ļoti atvērta, draudzīga, pretimnākoša vadītāja slavu. Un, satiekoties klātienē, pārliecinājos par to uz visiem 100 procentiem. Pie tam, viņš ap sevi savā komandā bija sapulcinājis tikpat lieliskus kolēģus.
Filiāļu tīklā kopumā pavadīju apmēram 15 gadus dažnedažādos amatos. Biju sekretāre/lietvede kredītdaļā, veicu darījumu nodrošināšanu filiālē, atbildīgā par studiju kredītiem filiālē, strādāju klientu apkalpošana, arī uzņēmumu apkalpošanā, biju “pie šūpuļa” “Alfas” filiālei, kur kopā ar tās vadītāju veidojām “sapņu komandu”.
Biju lepna strādāt kopā ar ikvienu no kolēģiem – uzticamiem, ieinteresētiem, uz rezultātu orientētiem, atbildīgiem. Strādājām garas stundas un varējām no sirds smaidīt pat pēdējam klientam, jo blakus bija kolēģu plecs. Izbaudīju arī darījumu vadītāja amata priekšrocības. Biju tik ļoti aizrāvusies, ka savu pirmo hipotekāro kredītu izsniedzu, vēl apkalpojot rindas klientus. Kā fantastisku laiku atceros arī Klientu centrā pavadītu nepilnu gadu juridisko personu atbalsta grupā.
Nokļūstot SEB Life komandā, kurā pavadīju neaizmirstamus trīs gadus kā uzkrājumu un apdrošināšanas darījumu vadītāja, manī arvien vairāk izkristalizējās pārliecība, kā vajadzētu justies darbā, kādu atbalstu es kā darbinieks vēlos un varu iegūt, ka nopietnu darbu lieliski var savienot ar prieku un labsajūtu, to darot. Aplami ir domāt – lai iegūtu labus rezultātus ir smagi jāstrādā. Nav taisnība! Ir jāstrādā, jā! Taču nevis smagi, bet gan ar prieku, mērķtiecīgi un gūstot gandarījumu.
Kāda, Tavuprāt, ir izcila klientu servisa recepte?
Kopš pagājušā gada septembra esmu atpakaļ bankā, sasmēlusies pieredzi no dažādiem avotiem – gan kolēģiem, gan treneriem, gan dažādiem kursiem, pasākumiem, vadītājiem, lai dalītos ar to un atbalstītu kolēģus pārdošanas rezultātu sasniegšanā.
Mana vēlēšanās un mērķis ir padarīt mūsu tik atbildīgo darbu ar klientiem par prieku un gandarījumu nesošu, radošu, iedvesmojošu, izaicinošu, lai tajā būtu vieta izaugsmei un noteikti ar īstu pievienoto vērtību kā klientam, tā arī darba devējam.
Iepazīstoties tuvāk ar gandrīz katru no mūsu komandas finanšu konsultantiem, varu apgalvot, ka mūsos ir milzīgs potenciāls. Novēlu mums gribēt uzvarēt, gribēt būt varošiem un būt pārliecinātiem, ka mēs nodrošinām vērtīgus, konkurētspējīgus pakalpojumus, lai mums deg acis par to, ko darām, lai mūsos ir patiesa interese par sava klienta labsajūtu un izvēlēm, un gandarījums par katru dienu!