Uzsākot praksi bankā, Kārlis diez vai spēja iedomāties, ka viņa padomos ieklausīsies Latvijas un starptautisko uzņēmumu augstākā līmeņa vadītāji, kuriem viņa stratēģiskais redzējums ir būtisks skats no malas. Kārlis bankai pievienojās kā praktikants pirms nu jau 11 gadiem, sākumā kā filiāļu atbalsta kreditēšanas projektu vadītājs.
Vai jau studiju laikā zināji, ka strādāsi bankā?
Esmu ieguvis augstāko izglītību tiesību jomā. Man ir maģistra grāds Eiropas tiesībās, ko ieguvu Utrehtas universitātē, taču strādāju bankā, jo banka šodien ir ar izteikti plašu un daudzveidīgu darbības profilu. SEB es gūstu daudzveidīgas iespējas sevis attīstīšanai un pilnveidei.
Kāpēc tieši SEB ir tava izvēle?
Mani vienmēr ir motivējis tas, ka varu tikt galā ar izaicinošiem uzdevumiem, jo zinu, ka tikai tā cilvēks gūst profesionālu rūdījumu un attīsta raksturu. Bankā svarīga ir vēl kāda īpašība – spēja strādāt lielā komandā kopā ar atsaucīgiem kolēģiem, ar kuriem kopā varu sasniegt mērķus. Man patīk, ka varam uzticēties viens otram – tieši tā varam gūt vērtīgu iznākumu.
Kā tu raksturotu savus klientus, kam ikdienā sniedz padomus?
Galvenokārt tie ir lielie uzņēmumi, kuriem ir nepieciešams stratēģisks skats no malas, – vai nu, piemēram, ir jāattīsta savu ilgtermiņa finanšu politika, jāveido ilgtspējas politiku un tamlīdzīgi. Uzņēmumi, protams, ir ļoti dažādi, katrs ar savu izaugsmes vēsturi un redzējumu par nākotni.
Tomēr visus vieno vajadzība atrast pareizāko attīstības ceļu, un te mēs ar kolēģiem varam sniegt izcilu pievienoto vērtību. Jo banka jau nav tikai kreditēšanas vai finansēšanas iestāde, tā ir arī bagātīgas, ilgi uzkrātas pieredzes vieta, ko, pateicoties iekļaujošai kultūrai, var salīdzinoši ātri apgūt. Ne katrā biznesā var saņemt tādu pieredzes bagāžu vienkopus.
Kāds ir labākais padoms, ko kāds Tev reiz ir devis?
Man grūti nosaukt kādu vienu padomu, kas derētu kā atslēga visām durvīm un situācijām. Tomēr zinu, ka ļoti daudz izšķir spēja būt drosmīgam un neatlaidīgam. Ir svarīgi nenobīties no izaicinājumiem, kuri sākotnēji dažkārt izskatās pēc neiespējamās misijas. Ieguldot enerģiju un sadarbojoties ar kolēģiem, var tikt galā ar jebkuru situāciju un jebkādas sarežģītības projektu. Mums katram ir savas zināšanas un dažāda pieredze – tas šodienas straujajā laikā ir vērtīgs ieguvums. Tas ļauj mums iemantot uzticēšanos no klientu puses, arī no darbinieku puses, kas finanšu pasaulē ir pati lielākā vērtība.
Ja tev būtu jānoraksturo izcils padomdevējs klientiem, kāds tas būtu?
Izcilam padomdevējam, protams, ir jābūt tālredzīgam, stratēģiski domājošam un tādam, kurš spēj iejusties klienta situācijā. Sarunas maniere nedrīkst būt pārlieku akadēmiska, ir jāturas pie reālās dzīves un jāspēj noturēt klienta uzmanība. Arī mūsu biznesā svarīgs ir autentisks dzīves realitātē balstīta pieeja, – tieši tas palīdz būt ar klientu uz vienas nots.
Vienlaikus, ir labi jāsaprot konkrētā biznesa un nozares konteksts. Domāju, ka ir nevis jāpiepilda klienta gaidas, bet tās jāpārsniedz. Tas ir auglīgu un ilgu attiecību sākums. Ir labi iedot objektīvu skatu no malas sadarbības sākumā un tad, pēc pāris gadiem, ir vērtīgi kopīgi novērtēt, kur esam nonākuši, identificējot arī to, ko tad banka ieteica darīt, un kas no tā piepildījās. Ja, domājot par finanšu tirgu, klients nāk pie manis pēc padoma, tas ir augstākais novērtējums! Un vienlaicīgi tas ir ļoti augsts atbildības līmenis. Uzticība aug lēnām, bet tā var ātri pazust. Labs padoms nāk ar augstu atbildību.